L'Associació d'Amics del Castell de Sant Ferran esta oberta a tot tipus de persones a les quals els hi agradi el castell i vulguin vetllar per la seva conservació i bon ús.

Entre els objectius dels Amics del Castell destaquem la voluntat d'obrir el Castell de Sant Ferran a la ciutat de Figueres, per a que aquesta fortalesa, catalogada com a Monument Històric, pugui fer servei a la ciutat.

En aquest blog trobareu un resum dels actes que organitzem des dels Amics del Castell i altres actes que es realitzen al Castell, de vegades també amb la nostra col.laboració, així com notícies relacionades.

BENVINGUTS AL BLOC DELS AMICS DEL CASTELL DE SANT FERRAN

dilluns, 27 de febrer del 2012

EXCURSIÓ CULTURAL “UN PASSEIG DE LA MÀ DE’N LLUÍS ROURA” del dia 25 febrer 2012

A les 9 del matí d’un assoleiat dissabte d’hivern, després d’una setmana de fred i tramuntana, ens varem trobar, 64 socis i amics del Castell de Sant Ferran, a l’església de Sant Pere de Figueres, amb els nostres amfitrions: l’artista Lluís Roura i la seva dona, la Paquita, per a iniciar un recorregut comentat a una part de la seva obra artística.

Just fa un any, varem fer per primer cop una visita semblant amb un altre important pintor: en Josep Ministral, i va tenir tant d’èxit que hem volgut repetir l’experiència, aquesta vegada de la mà d’en Lluís.

La primera obra que varem visitar és a la mateixa església de Sant Pere: El paisatge del baptisme de Jesús, un quadre de grans dimensions. Segons paraules de l’autor: “el quadre més gran que he pintat i el més difícil”; 5 metres de llarg per 3 d’alçada.

La història d’aquest quadre comença al 2009, amb una petició de l’alcalde de Figueres i el recolçament de mossèn Taberner i el bisbe Francesc Pardo. Han estat tres els viatges realitzats per l’autor a Terra Santa. Era començar el quadre, deixar-ho tot, i tornar a Terra Santa, ja que l’obra que pintava no li acabava d’agradar. A Jordània, i com si fos una inspiració divina, es va donar compte de la seva errada en observar que les muntanyes del fons “donen per clar, no per fosc” segons escriu ell mateix del seu quadre. L’obra es va inagurar el 23 d’octubre de 2011.

En Josep Valls va descriure el quadre com a “ ben traballat, sobri, despullat de riqueses supèflues, poderós i contingut”.

Després de veure aquesta obra meravellosa i prendre forces en el Dalicatessen amb uns brunyols de l’Empordà,
...varem pujar a l’autocar i continuem la nostra ruta cap a l’església de Santa Maria dels Turers a Banyoles
Allà ens reb, en absència de l’Alcalde, el Tinent d’Alcalde sr. Lluís Costabella, que ens dóna la benvinguda i ens agraeix la visita.

L’església està documentada per primera vegada a l’any 1017, aviat complirà 1000 anys!. En el segle XII el bisbe va autoritzar la construcció d’una nova església, ja que s’havia quedat petita pel gran creixement de la població. El nou temple, gòtic i de planta basilical, es va acabar a l’any 1333.

En Lluís ens dóna una lliçó magistral dels sis quadres que va pintar l’any 2000 i que segueixen en aquest temple. Es pot comprovar, en sentir-lo parlar, la il·lusió i el coneixement tant complert que té de Terra Santa.

Els quadres són:

SINAI, amb el monestir de Santa Caterina.

BETLEM amb el desert de Judà, el palau del rei Herodes i un paisatge de pastors

LLAC DE TIBERIADES, amb la muntanya de les benaurances,

JERUSALEM,  des de la Muntanya de las Oliveres, on conviuen els barris jueus, cristians i musulmans

NAZARET, amb la Basílica de l’Anunciació i el Puig Tabor

EL JORDÀ , amb el Puig Nebo

Continuem el camí i veiem les dues magnífiques obres, estratègicament situades en les rotondes de la carretera:

La primera és una immensa circumferència que representa el Pla de l’Estany que és com s’anomena, col·locada en la població de Mata (Porqueres)

i la segona un gran cub representant LES QUATRE ESTACIONS,  en la rotonda de l’entrada al poble de la Paquita, la seva dona, MASSANES (La Selva).

El final de la jornada el van passar en el restaurant EL TRULL de Lloret de Mar on un altre artista, aquest de la restauració i amic de l’infància d’en Lluís, en Pere Colomé, ens va preparar un àpat inolvidable

per acabar-ho d’arrodonir varem poder visualitzar el magnífic DVD d’en Lluís “Les quatre estacions” on transmet una lliçó de pintura acompanyat per la música de Vivaldi.